loading...

gardesh

gardesh

بازدید : 221
11 زمان : 1399:2

تور صوفيه

صوفيه شهري از دوران نئولتيك است كه در اروپا و كشور بلغارستان واقع شده است. با تور صوفيه به قديمي ترين شهر در قاره اروپا سفر خواهيد كرد كه در عين حال جوان است و با گردش در آن از تاريخ و مدرنيته اين شهر لذت خواهيد برد. با رزرو تور صوفيه و رفتن به اين شهر، با فرهنگ و زندگي مردم بلغارستان آشنا خواهيد شد. در اين مقاله به بررسي تور صوفيه خواهيم پراخت تا سفري لذت بخش را تجربه كنيد و آشنايي كافي از آن داشته باشيد.

راهنماي سفر به شهر صوفيه

پايتخت كشور بلغارستان شهر زيباي صوفيه است . البته اين شهر بزرگ ترين شهر بلغارستان نيز محسوب مي شود. صوفيه را به عنوان يك پايتخت قديمي در اروپا مي شناسند و موقعيت آن در غرب بلغارستان مي باشد. جمعيت اين شهر 1.5 ميليون نفر است و مساحتي به اندازه 492 كيلومتر مربع دارد. از لحاظ بزرگي اين شهر توانسته است رتبه دوازدهم را در قاره اروپا كسب كند.

در شهر صوفيه بناهاي تاريخي، ساختمان ها و خيابان هاي قديمي كه هر كدام براي خود داستان هاي قديمي دارند وجود دارد كه اين شهر را به مقصدي جوان پسند تبديل كرده اند. با رزرو تور صوفيه و رفتن به اين شهر مدرنيته را در بافت هاي تاريخي آن مشاهده خواهيد كرد. بيشتر مردم صوفيه مسيحي ارتدوكس هستند و تنها 10 درصد از آن ها مسلمان مي باشند، 11 درصد از مردم صوفيه بي دين مي باشند. مردم صوفيه به زبان بلغاري- تركي صحبت مي كنند كه يكي از شاخه هاي زبان تركي است. واحد پول در كشور بلغارستان لوا مي باشد.

راهنماي سفر به شهر صوفيه

اطلاعات پرواز شهر صوفيه

در تور صوفيه پرواز از تهران فرودگاه امام خميني (ره) و يا فرودگاه مهرآباد به فرودگاه صوفيه صورت خواهد گرفت. فاصله تهران تا شهر صوفيه 2534 كيلومتر مي باشد كه پروازي به اندازه 3:37 دقيقه خواهيد داشت، اين مدت زمان با توجه به وضعيت آب و هوايي و مسيرهاي هوايي متغير خواهد بود. امكان پرواز از تمام كشورهاي دنيا به شهر صوفيه با پرواز مستقيم وجود دارد. در اين شهر سيستم حمل و نقل عمومي به صورت فعال مسافران را جا به جا مي كنند. اين سيستم پاسخگوي حمل و نقل مسافران در تور صوفيه خواهد بود.

بهترين زمان سفر با تور صوفيه

صوفيه به طور كلي آب و هواي معتدلي دارد كه سبب شده است فصل تابستان گرم و فصل زمستان سرد باشد، گردشگران زيادي در همه فصول به اين شهر سفر مي كنند. بهترين زمان براي رزرو تور صوفيه از لحاظ هزينه فصل زمستان خواهد بود زيرا گردشگران كمتري در اين شهر حضور دارند كه امكان بازديد از جاذبه ها را به صورت بهتري براي شما فراهم خواهد كرد و هزينه اقامت در هتل نيز پايين تر مي شود.

اوج سفر با تور صوفيه در فصل تابستان و ماه هاي ژوئن تا سپتامبر مي باشد كه در آن هزينه اجاره هتل و بليط هواپيما بالا است. در فصل زمستان امكان بازديد در اين شهر به دور از هياهو وجود خواهد داشت و اين فرصت را خواهيد داشت كه به اسكي برويد. در كريسمس نيز گردشگران زيادي به شهر صوفيه مي روند كه سفر در اين زمان مقرون به صرفه نخواهد بود.

بهترين زمان سفر با تور صوفيه

وضعيت آب و هوايي شهر صوفيه

اقليم شهر صوفيه قاره اي مرطوب است و ميانگين دماي ساليانه در آن 10.6 درجه سانتي گراد خواهد بود. در تور صوفيه در فصل زمستان هوا سرد و برفي است و در ماه ژانويه كه سردترين روزهاي صوفيه است دما ممكن است به 15- درجه نيز برسد. كمترين دماي شهر صوفيه كه ثبت شده است 28.3- درجه سانتي گراد مي باشد.

در فصل تابستان هواي اين شهر آفتابي و گرم خواهد بود و از آنجا كه در ارتفاع قرار گرفته است از ديگر شهرهاي بلغارستان هواي خنك تري دارد. در تور صوفيه در ماه تير و مرداد امكان دارد دما به 35 درجه سانتي گراد نيز برسد. بالاترين دمايي كه تاكنون در شهر صوفيه ثبت شده است 41 درجه سانتي گراد بوده است. شهر صوفيه فصل بهار و پاييز كوتاهي دارد و هوا در اين فصل ها متغير است طوري كه گاهي طوفان شديد همراه با موج گرما را در آن خواهيد ديد و گاهي با سرماي ناگهاني روبه رو خواهيد شد.

وضعيت آب و هوايي شهر صوفيه

جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور صوفيه

در تور صوفيه براي بازديد از شهر صوفيه در تورهاي پياده روي رايگان شركت كنيد كه با اين تورها از نماهاي تاريخي مختلفي بازديد خواهيد داشت. اين تورهاي پياده روي 2 نوبت در روز اجرا مي شوند و موقعيتي عالي براي گردش در شهر مي باشند.

كليساي اعظم آلكساندر نوسكي صوفيه

يك از بناهايي كه به عنوان سمبل صوفيه و تور بلغارستان شناخته مي شود كليساي اعظم آلكساندر نفسكي است كه ساخت آن در سال هاي 1882 تا 1912 صورت گرفته است. اين كيسا يادبودي براي 200 هزار سرباز روس است كه در جنگ مابين روسيه و عثماني كه نبردي براي استقلال بلغارستان بوده جان خود را از دست دادند. اين كليسا به نام شاهزاده جنگجوي روسي است. طراحي كليساي اعظم به سبك نئوبيزانسي بوده است و معمار آن شخصي به نام الكساندر پومرانستف مي باشد.

در تور صوفيه با رفتن به اين كليسا تزئيناتي از طلا و معرق كاري را در گنبد هاي آن خواهيد ديد. فضاي داخلي كليسا همچون يك غار مي باشد و با ورود به آن بوي عود را استشمام خواهيد كرد و چلچراغ هاي آويزان، نقاشي هاي ديواري و تخت هايي را خواهيد ديد كه تزئيناتي از عقيق و البستر دارند. سرويس روزانه به اين كليسا وجود دارد و گردشگران تور صوفيه به دعاهاي ارتدوكس و سرودهاي آن مي توانند گوش دهند.

كليساي اعظم آلكساندر نوسكي صوفيه

موزه تاريخ صوفيه

در حمام هاي معدني تركيه كه در پشت مسجد قرار گرفته اند 2 طبقه وجود دارد كه مربوط به موزه مي باشد. در اين موزه 8 اتاق وجود دارد كه اشياي مختلفي را در خود جاي داده اند. ديدني ترين اتاق آن مربوط به آثار خاندان سلطنتي بلغارستان است كه مربوط به پايان سده 19 و شروع سده 20 مي باشد. اتاق مربوط به يافته هايي كه از كاوش هاي باستان شناسي به دست آمده است نيز جالب است و تابلوهايي براي راهنمايي مسافران تور صوفيه در اين موزه وجود دارد كه به زبان انگليسي هستند.

در سال 1913 ساختمان هاي حمام معدني به اتمام رسيدند. با رفتن به تور صوفيه و بازديد از اين موزه تزيينات سراميكي و راه راه زيبايي را خواهيد ديد كه طرح كليساهاي قرون وسطي را يادآوري مي كنند و در ساحل درياي سياه و در منطقه اي به نام نصه بار بلغارستان وجود دارند.

موزه تاريخ صوفيه

كاخ ملي فرهنگ صوفيه

در تور صوفيه بازديد از كاخ ملي فرهنگ را از دست ندهيد. در اين كاخ 15 تالار جداگانه وجود دارد كه مجموعه فرهنگي بزرگي در كشور بلغارستان است و نمايش و برنامه هاي مختلفي در فصل تابستان در اين محل برگزار مي شود. بيشتر سالن هاي تئاتر در تابستان بسته هستند و اين كاخ جايگزين خوبي براي بازديد و گردش در اين فصل خواهد بود.

كليساي سنت جورج صوفيه

كليساي سنت جورج يكي از جاذبه هايي است كه به عنوان قديمي ترين بنا در شهر صوفيه محسوب مي شود و مربوط به قرن 4 است. اين كليسا در قرن 6 ساخته شده است و بعدها يعني در قرن 16 به مسجد تبديل شده است. در ديوارهاي داخلي كليسا 3 لايه نقاشي را خواهيد ديد كه مربوط به قرن هاي 14-10 هستند. در تور صوفيه بازديد از اين كليسا را از دست ندهيد.

كليساي سنت جورج صوفيه

بناي يادبود ۱۳۰۰ ساله صوفيه

بناي يادبود ۱۳۰۰ ساله كه در سال 1981 ساخته شده است و به يكي از جاذبه هاي اين شهر تبديل شده است يادبودي براي تاسيس اولين امپراطوري در كشور بلغارستان مي باشد. اين بناي يادبود كم كم دچار فرسايش شده ولي همچنان زيبا است و در تور صوفيه مكان خوبي براي بازديد خواهد بود.

كوه ويتوشا صوفيه

كوه ويتوشا كه از جاذبه هاي گردشگري صوفيه است در جنوب غرب صوفيه قرار دارد كه 2200 متر مي باشد. اين قله با قرار گرفتن در پاركي طبيعي جاذبه خوبي در صوفيه به شمار مي آيد. پيست اسكي آلكو براي رفتن به بالاي اين كوه مسير آساني است و از آنجا تله كابين براي بالا بردن مسافران وجود دارد. در تور صوفيه بازديد از اين كوه هيجان انگيز را از دست ندهيد.

كوه ويتوشا صوفيه

بهترين مراكز خريد شهر صوفيه

در تور صوفيه براي خريد سوغاتي عجله نكنيد و آن را از مغازه هاي كوچكي كه در ايستگاه مترو هستند خريداري نماييد. در موزه مردم شناسي صوفيه مغازه فروش سوغاتي وجود دارد كه خريدهاي مناسبي در آن خواهيد داشت. ميدان اكساندر نوسكي نيز براي خريد سوغاتي محل مناسبي است.

مركز خريد سنترال مال در تور صوفيه

سنترال مال يكي از مراكز خريد در صوفيه است كه در سپتامبر 2006 افتتاح شده است و در تور صوفيه امكان رفتن به اين مركز خريد و بازديد از رويدادهاي هنري آن را خواهيد داشت. درون اين مركز سقف شيشه اي، حياط دروني و آب نما را خواهيد ديد. همه اين ها در كنار هم مدرن بودن مركز خريد سنترال مال را به نمايش مي گذارد. در سنترال مال هدايايي نيز به مشتري ها ارائه مي شود و در طبقه چهارم آن سرگرمي هاي مختلفي در اختيار مشتري ها قرار مي گيرد. سادگي و راحتي موجود در اين مركز خريد باعث شده است گردشگران تور صوفيه به بازديد و خريد از اين مركز تمايل نشان دهند.

مركز خريد سنترال مال در تور صوفيه

مركز خريد سيتي سنتر در تور صوفيه

مركز خريد بزرگ در صوفيه به نام سيتي سنتر وجود دارد كه تعداد زيادي رستوران و فروشگاه به تعداد بيش از 100 مورد در آن وجود دارد. از جمله برندهايي كه در اين مركز خريد يافت مي شود مي توان به برندهاي بلغاري، Puma، Nike، Adidas، Swatch، Miss Sixty، Geox، Samsonite وKookai اشاره كرد. سوپرماركتي در سيتي سنتر وجود دارد كه براي تهيه خواربار مناسب است.

سينماي 6 پرده اي در آن براي تماشاي آخرين فيلم پر فروش وجود دارد كه در تور صوفيه با دوستان و خانواده به آنجا مي توانيد برويد. موقيعت اين مركز خريد در منطقه تجاري صوفيه است و در نزديكي پارك جنوبي قرار دارد. در سيتي سنتر علاوه بر خريد تفريحات شادي نيز مي توانيد داشته باشيد و تجربه هاي جالبي مي توانيد به دست آوريد.

مركز خريد بهشت (پارادايز سنتر) در تور صوفيه

در صوفيه مركز خريدي به نام پارادايز سنتر قرار دارد كه آن را غول مراكز خريد در صوفيه مي دانند. موقعيت اين مركز خريد بخش مركزي شهر صوفيه است و در بلوار چرنيورا واقع شده است كه در تور صوفيه از طريق وسايل حمل و نقل عمومي به راحتي به آنجا مي توانيد برويد. بزرگ ترين مركز خريد در صوفيه كه سرگرمي هاي مختلفي نيز در آن وجود دارد همين پارادايز سنتر مي باشد كه در گاراژ آن جاي پارك زيادي وجود دارد و پاركينگ آن براي عموم رايگان است.

فروشگاه هاي اين مركز خريد در ساعت 22 كار خود را تعطيل مي كنند اما رستوران، سينما و زمين بازي آن تا 2 هکر نست مشغول فعاليت هستند. عاملي كه باعث شده است اين مركز خريد جلب توجه كند تركيب طبيعت و شهر مي باشد يعني درياچه مصنوعي، خيابان هاي پهن، ديوارهاي صخره اي، چشمه آب گرم و حياط دروني را در فضاي مركز خريد مشاهده خواهيد كرد. علاوه بر اين ها باغ هاي معلق و آبشارهاي چند طبقه درون آن وجود دارد كه باعث شده است مشتريان آن تحت تاثير قرار بگيرند و علاوه بر خريد به سرگرمي بپردازند.

مركز خريد بهشت (پارادايز سنتر) در تور صوفيه

رزرو تور ارزان قيمت و لحظه آخري صوفيه

براي رزرو تور صوفيه از طريق سايت مي توانيد اقدام كنيد و آن را به صورت اينترنتي رزرو نماييد. براي رزرو تور صوفيه بايد مبدا و مقصد سفر را در سايت مشخص كنيد كه مقصد در اينجا شهر صوفيه خواهد بود و مبدا شهر محل زندگي تان و يا شهري است كه تمايل داريد سفر خود را از آنجا آغاز كنيد. بعد از مشخص كردن تعداد مسافران و تاريخ حركت، ليستي از تورها براي شما به نمايش در خواهد آمد. با كليك روي هر تور جزئيات آن نشان داده خواهد شد و مواردي چون قيمت، ساعت حركت، هتل و نوع ايرلاين مشخص خواهد شد.

اين امكان وجود دارد كه تور صوفيه را بر اساس موردي انجام دهيد كه براي شما مهم تر است مثلا اين تور را بر اساس نوع ايرلاين مي توانيد جستجو كنيد و بدين ترتيب تنها تورهايي كه با ايرلاين مورد نظر شما مطابقت دارد به نمايش در خواهد آمد. با اين روش در زمان كمتري تور صوفيه را رزرو خواهيد كرد. با رزرو تور صوفيه خدماتي به مسافران ارائه خواهد شد. خدماتي كه در اين تور ارائه مي شود شامل دريافت ويزا، بيمه مسافرتي، رزرو بليط هواپيما رفت و برگشت، رزرو هتل همراه با صبحانه، گشت شهري، ليدر فارسي زبان، ترانسفر فرودگاهي و … خواهد بود كه با توجه به بودجه اي كه در نظر داريد اين خدمات را مي توانيد خريداري نماييد.

رزرو تور ارزان قيمت و لحظه آخري صوفيه

نكات مهم براي رفتن به تور صوفيه

  • براي سفر به تور صوفيه نياز به ويزاي بلغارستان داريد كه قبل از دريافت ويزا نياز به دريافت وقت سفارت بلغارستان داريد تا بوانيد يك سفر راحت و خوبي داشته باشيد.
  • در تور صوفيه براي كاهش هزينه ها غذاهاي ارزان و بيرون بر را خريداري كنيد طوري كه با پرداخت 7.2 لوا هات داگ، ساندويچ و يا يك تكه پيتزا را مي توانيد سفارش دهيد.
  • در تور صوفيه اجاره دوچرخه براي گشت و گذار در اين شهر در ازاي 3 ساعت 18 لوا خواهد بود. از سيستم حمل و نقل عمومي چون مترو، واگن هاي برقي، تراموا و اتوبوس مي توانيد استفاده كنيد كه از 5 صبح تا 12 شب مشغول خدمت رساني هستند. تنها وسيله نقليه در شب ها تاكسي خواهد بود.
  • شماره تماس اضطراري جهت برقراري تماس با آمبولانس، آتش نشاني و پليس در شهر صوفيه 112 مي باشد.
  • در اين شهر از درگيري با افراد محلي به خصوص در تاريكي شب و پارك ها بپرهيزيد.
  • از حمل مواد مخدر و مشروبات الكلي در شهر پرهيز نماييد.

منبع : تور ارزان قيمت صوفيه

تور صوفيه

صوفيه شهري از دوران نئولتيك است كه در اروپا و كشور بلغارستان واقع شده است. با تور صوفيه به قديمي ترين شهر در قاره اروپا سفر خواهيد كرد كه در عين حال جوان است و با گردش در آن از تاريخ و مدرنيته اين شهر لذت خواهيد برد. با رزرو تور صوفيه و رفتن به اين شهر، با فرهنگ و زندگي مردم بلغارستان آشنا خواهيد شد. در اين مقاله به بررسي تور صوفيه خواهيم پراخت تا سفري لذت بخش را تجربه كنيد و آشنايي كافي از آن داشته باشيد.

راهنماي سفر به شهر صوفيه

پايتخت كشور بلغارستان شهر زيباي صوفيه است . البته اين شهر بزرگ ترين شهر بلغارستان نيز محسوب مي شود. صوفيه را به عنوان يك پايتخت قديمي در اروپا مي شناسند و موقعيت آن در غرب بلغارستان مي باشد. جمعيت اين شهر 1.5 ميليون نفر است و مساحتي به اندازه 492 كيلومتر مربع دارد. از لحاظ بزرگي اين شهر توانسته است رتبه دوازدهم را در قاره اروپا كسب كند.

در شهر صوفيه بناهاي تاريخي، ساختمان ها و خيابان هاي قديمي كه هر كدام براي خود داستان هاي قديمي دارند وجود دارد كه اين شهر را به مقصدي جوان پسند تبديل كرده اند. با رزرو تور صوفيه و رفتن به اين شهر مدرنيته را در بافت هاي تاريخي آن مشاهده خواهيد كرد. بيشتر مردم صوفيه مسيحي ارتدوكس هستند و تنها 10 درصد از آن ها مسلمان مي باشند، 11 درصد از مردم صوفيه بي دين مي باشند. مردم صوفيه به زبان بلغاري- تركي صحبت مي كنند كه يكي از شاخه هاي زبان تركي است. واحد پول در كشور بلغارستان لوا مي باشد.

راهنماي سفر به شهر صوفيه

اطلاعات پرواز شهر صوفيه

در تور صوفيه پرواز از تهران فرودگاه امام خميني (ره) و يا فرودگاه مهرآباد به فرودگاه صوفيه صورت خواهد گرفت. فاصله تهران تا شهر صوفيه 2534 كيلومتر مي باشد كه پروازي به اندازه 3:37 دقيقه خواهيد داشت، اين مدت زمان با توجه به وضعيت آب و هوايي و مسيرهاي هوايي متغير خواهد بود. امكان پرواز از تمام كشورهاي دنيا به شهر صوفيه با پرواز مستقيم وجود دارد. در اين شهر سيستم حمل و نقل عمومي به صورت فعال مسافران را جا به جا مي كنند. اين سيستم پاسخگوي حمل و نقل مسافران در تور صوفيه خواهد بود.

بهترين زمان سفر با تور صوفيه

صوفيه به طور كلي آب و هواي معتدلي دارد كه سبب شده است فصل تابستان گرم و فصل زمستان سرد باشد، گردشگران زيادي در همه فصول به اين شهر سفر مي كنند. بهترين زمان براي رزرو تور صوفيه از لحاظ هزينه فصل زمستان خواهد بود زيرا گردشگران كمتري در اين شهر حضور دارند كه امكان بازديد از جاذبه ها را به صورت بهتري براي شما فراهم خواهد كرد و هزينه اقامت در هتل نيز پايين تر مي شود.

اوج سفر با تور صوفيه در فصل تابستان و ماه هاي ژوئن تا سپتامبر مي باشد كه در آن هزينه اجاره هتل و بليط هواپيما بالا است. در فصل زمستان امكان بازديد در اين شهر به دور از هياهو وجود خواهد داشت و اين فرصت را خواهيد داشت كه به اسكي برويد. در كريسمس نيز گردشگران زيادي به شهر صوفيه مي روند كه سفر در اين زمان مقرون به صرفه نخواهد بود.

بهترين زمان سفر با تور صوفيه

وضعيت آب و هوايي شهر صوفيه

اقليم شهر صوفيه قاره اي مرطوب است و ميانگين دماي ساليانه در آن 10.6 درجه سانتي گراد خواهد بود. در تور صوفيه در فصل زمستان هوا سرد و برفي است و در ماه ژانويه كه سردترين روزهاي صوفيه است دما ممكن است به 15- درجه نيز برسد. كمترين دماي شهر صوفيه كه ثبت شده است 28.3- درجه سانتي گراد مي باشد.

در فصل تابستان هواي اين شهر آفتابي و گرم خواهد بود و از آنجا كه در ارتفاع قرار گرفته است از ديگر شهرهاي بلغارستان هواي خنك تري دارد. در تور صوفيه در ماه تير و مرداد امكان دارد دما به 35 درجه سانتي گراد نيز برسد. بالاترين دمايي كه تاكنون در شهر صوفيه ثبت شده است 41 درجه سانتي گراد بوده است. شهر صوفيه فصل بهار و پاييز كوتاهي دارد و هوا در اين فصل ها متغير است طوري كه گاهي طوفان شديد همراه با موج گرما را در آن خواهيد ديد و گاهي با سرماي ناگهاني روبه رو خواهيد شد.

وضعيت آب و هوايي شهر صوفيه

جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور صوفيه

در تور صوفيه براي بازديد از شهر صوفيه در تورهاي پياده روي رايگان شركت كنيد كه با اين تورها از نماهاي تاريخي مختلفي بازديد خواهيد داشت. اين تورهاي پياده روي 2 نوبت در روز اجرا مي شوند و موقعيتي عالي براي گردش در شهر مي باشند.

كليساي اعظم آلكساندر نوسكي صوفيه

يك از بناهايي كه به عنوان سمبل صوفيه و تور بلغارستان شناخته مي شود كليساي اعظم آلكساندر نفسكي است كه ساخت آن در سال هاي 1882 تا 1912 صورت گرفته است. اين كيسا يادبودي براي 200 هزار سرباز روس است كه در جنگ مابين روسيه و عثماني كه نبردي براي استقلال بلغارستان بوده جان خود را از دست دادند. اين كليسا به نام شاهزاده جنگجوي روسي است. طراحي كليساي اعظم به سبك نئوبيزانسي بوده است و معمار آن شخصي به نام الكساندر پومرانستف مي باشد.

در تور صوفيه با رفتن به اين كليسا تزئيناتي از طلا و معرق كاري را در گنبد هاي آن خواهيد ديد. فضاي داخلي كليسا همچون يك غار مي باشد و با ورود به آن بوي عود را استشمام خواهيد كرد و چلچراغ هاي آويزان، نقاشي هاي ديواري و تخت هايي را خواهيد ديد كه تزئيناتي از عقيق و البستر دارند. سرويس روزانه به اين كليسا وجود دارد و گردشگران تور صوفيه به دعاهاي ارتدوكس و سرودهاي آن مي توانند گوش دهند.

كليساي اعظم آلكساندر نوسكي صوفيه

موزه تاريخ صوفيه

در حمام هاي معدني تركيه كه در پشت مسجد قرار گرفته اند 2 طبقه وجود دارد كه مربوط به موزه مي باشد. در اين موزه 8 اتاق وجود دارد كه اشياي مختلفي را در خود جاي داده اند. ديدني ترين اتاق آن مربوط به آثار خاندان سلطنتي بلغارستان است كه مربوط به پايان سده 19 و شروع سده 20 مي باشد. اتاق مربوط به يافته هايي كه از كاوش هاي باستان شناسي به دست آمده است نيز جالب است و تابلوهايي براي راهنمايي مسافران تور صوفيه در اين موزه وجود دارد كه به زبان انگليسي هستند.

در سال 1913 ساختمان هاي حمام معدني به اتمام رسيدند. با رفتن به تور صوفيه و بازديد از اين موزه تزيينات سراميكي و راه راه زيبايي را خواهيد ديد كه طرح كليساهاي قرون وسطي را يادآوري مي كنند و در ساحل درياي سياه و در منطقه اي به نام نصه بار بلغارستان وجود دارند.

موزه تاريخ صوفيه

كاخ ملي فرهنگ صوفيه

در تور صوفيه بازديد از كاخ ملي فرهنگ را از دست ندهيد. در اين كاخ 15 تالار جداگانه وجود دارد كه مجموعه فرهنگي بزرگي در كشور بلغارستان است و نمايش و برنامه هاي مختلفي در فصل تابستان در اين محل برگزار مي شود. بيشتر سالن هاي تئاتر در تابستان بسته هستند و اين كاخ جايگزين خوبي براي بازديد و گردش در اين فصل خواهد بود.

كليساي سنت جورج صوفيه

كليساي سنت جورج يكي از جاذبه هايي است كه به عنوان قديمي ترين بنا در شهر صوفيه محسوب مي شود و مربوط به قرن 4 است. اين كليسا در قرن 6 ساخته شده است و بعدها يعني در قرن 16 به مسجد تبديل شده است. در ديوارهاي داخلي كليسا 3 لايه نقاشي را خواهيد ديد كه مربوط به قرن هاي 14-10 هستند. در تور صوفيه بازديد از اين كليسا را از دست ندهيد.

كليساي سنت جورج صوفيه

بناي يادبود ۱۳۰۰ ساله صوفيه

بناي يادبود ۱۳۰۰ ساله كه در سال 1981 ساخته شده است و به يكي از جاذبه هاي اين شهر تبديل شده است يادبودي براي تاسيس اولين امپراطوري در كشور بلغارستان مي باشد. اين بناي يادبود كم كم دچار فرسايش شده ولي همچنان زيبا است و در تور صوفيه مكان خوبي براي بازديد خواهد بود.

كوه ويتوشا صوفيه

كوه ويتوشا كه از جاذبه هاي گردشگري صوفيه است در جنوب غرب صوفيه قرار دارد كه 2200 متر مي باشد. اين قله با قرار گرفتن در پاركي طبيعي جاذبه خوبي در صوفيه به شمار مي آيد. پيست اسكي آلكو براي رفتن به بالاي اين كوه مسير آساني است و از آنجا تله كابين براي بالا بردن مسافران وجود دارد. در تور صوفيه بازديد از اين كوه هيجان انگيز را از دست ندهيد.

كوه ويتوشا صوفيه

بهترين مراكز خريد شهر صوفيه

در تور صوفيه براي خريد سوغاتي عجله نكنيد و آن را از مغازه هاي كوچكي كه در ايستگاه مترو هستند خريداري نماييد. در موزه مردم شناسي صوفيه مغازه فروش سوغاتي وجود دارد كه خريدهاي مناسبي در آن خواهيد داشت. ميدان اكساندر نوسكي نيز براي خريد سوغاتي محل مناسبي است.

مركز خريد سنترال مال در تور صوفيه

سنترال مال يكي از مراكز خريد در صوفيه است كه در سپتامبر 2006 افتتاح شده است و در تور صوفيه امكان رفتن به اين مركز خريد و بازديد از رويدادهاي هنري آن را خواهيد داشت. درون اين مركز سقف شيشه اي، حياط دروني و آب نما را خواهيد ديد. همه اين ها در كنار هم مدرن بودن مركز خريد سنترال مال را به نمايش مي گذارد. در سنترال مال هدايايي نيز به مشتري ها ارائه مي شود و در طبقه چهارم آن سرگرمي هاي مختلفي در اختيار مشتري ها قرار مي گيرد. سادگي و راحتي موجود در اين مركز خريد باعث شده است گردشگران تور صوفيه به بازديد و خريد از اين مركز تمايل نشان دهند.

مركز خريد سنترال مال در تور صوفيه

مركز خريد سيتي سنتر در تور صوفيه

مركز خريد بزرگ در صوفيه به نام سيتي سنتر وجود دارد كه تعداد زيادي رستوران و فروشگاه به تعداد بيش از 100 مورد در آن وجود دارد. از جمله برندهايي كه در اين مركز خريد يافت مي شود مي توان به برندهاي بلغاري، Puma، Nike، Adidas، Swatch، Miss Sixty، Geox، Samsonite وKookai اشاره كرد. سوپرماركتي در سيتي سنتر وجود دارد كه براي تهيه خواربار مناسب است.

سينماي 6 پرده اي در آن براي تماشاي آخرين فيلم پر فروش وجود دارد كه در تور صوفيه با دوستان و خانواده به آنجا مي توانيد برويد. موقيعت اين مركز خريد در منطقه تجاري صوفيه است و در نزديكي پارك جنوبي قرار دارد. در سيتي سنتر علاوه بر خريد تفريحات شادي نيز مي توانيد داشته باشيد و تجربه هاي جالبي مي توانيد به دست آوريد.

مركز خريد بهشت (پارادايز سنتر) در تور صوفيه

در صوفيه مركز خريدي به نام پارادايز سنتر قرار دارد كه آن را غول مراكز خريد در صوفيه مي دانند. موقعيت اين مركز خريد بخش مركزي شهر صوفيه است و در بلوار چرنيورا واقع شده است كه در تور صوفيه از طريق وسايل حمل و نقل عمومي به راحتي به آنجا مي توانيد برويد. بزرگ ترين مركز خريد در صوفيه كه سرگرمي هاي مختلفي نيز در آن وجود دارد همين پارادايز سنتر مي باشد كه در گاراژ آن جاي پارك زيادي وجود دارد و پاركينگ آن براي عموم رايگان است.

فروشگاه هاي اين مركز خريد در ساعت 22 كار خود را تعطيل مي كنند اما رستوران، سينما و زمين بازي آن تا 2 هکر نست مشغول فعاليت هستند. عاملي كه باعث شده است اين مركز خريد جلب توجه كند تركيب طبيعت و شهر مي باشد يعني درياچه مصنوعي، خيابان هاي پهن، ديوارهاي صخره اي، چشمه آب گرم و حياط دروني را در فضاي مركز خريد مشاهده خواهيد كرد. علاوه بر اين ها باغ هاي معلق و آبشارهاي چند طبقه درون آن وجود دارد كه باعث شده است مشتريان آن تحت تاثير قرار بگيرند و علاوه بر خريد به سرگرمي بپردازند.

مركز خريد بهشت (پارادايز سنتر) در تور صوفيه

رزرو تور ارزان قيمت و لحظه آخري صوفيه

براي رزرو تور صوفيه از طريق سايت مي توانيد اقدام كنيد و آن را به صورت اينترنتي رزرو نماييد. براي رزرو تور صوفيه بايد مبدا و مقصد سفر را در سايت مشخص كنيد كه مقصد در اينجا شهر صوفيه خواهد بود و مبدا شهر محل زندگي تان و يا شهري است كه تمايل داريد سفر خود را از آنجا آغاز كنيد. بعد از مشخص كردن تعداد مسافران و تاريخ حركت، ليستي از تورها براي شما به نمايش در خواهد آمد. با كليك روي هر تور جزئيات آن نشان داده خواهد شد و مواردي چون قيمت، ساعت حركت، هتل و نوع ايرلاين مشخص خواهد شد.

اين امكان وجود دارد كه تور صوفيه را بر اساس موردي انجام دهيد كه براي شما مهم تر است مثلا اين تور را بر اساس نوع ايرلاين مي توانيد جستجو كنيد و بدين ترتيب تنها تورهايي كه با ايرلاين مورد نظر شما مطابقت دارد به نمايش در خواهد آمد. با اين روش در زمان كمتري تور صوفيه را رزرو خواهيد كرد. با رزرو تور صوفيه خدماتي به مسافران ارائه خواهد شد. خدماتي كه در اين تور ارائه مي شود شامل دريافت ويزا، بيمه مسافرتي، رزرو بليط هواپيما رفت و برگشت، رزرو هتل همراه با صبحانه، گشت شهري، ليدر فارسي زبان، ترانسفر فرودگاهي و … خواهد بود كه با توجه به بودجه اي كه در نظر داريد اين خدمات را مي توانيد خريداري نماييد.

رزرو تور ارزان قيمت و لحظه آخري صوفيه

نكات مهم براي رفتن به تور صوفيه

  • براي سفر به تور صوفيه نياز به ويزاي بلغارستان داريد كه قبل از دريافت ويزا نياز به دريافت وقت سفارت بلغارستان داريد تا بوانيد يك سفر راحت و خوبي داشته باشيد.
  • در تور صوفيه براي كاهش هزينه ها غذاهاي ارزان و بيرون بر را خريداري كنيد طوري كه با پرداخت 7.2 لوا هات داگ، ساندويچ و يا يك تكه پيتزا را مي توانيد سفارش دهيد.
  • در تور صوفيه اجاره دوچرخه براي گشت و گذار در اين شهر در ازاي 3 ساعت 18 لوا خواهد بود. از سيستم حمل و نقل عمومي چون مترو، واگن هاي برقي، تراموا و اتوبوس مي توانيد استفاده كنيد كه از 5 صبح تا 12 شب مشغول خدمت رساني هستند. تنها وسيله نقليه در شب ها تاكسي خواهد بود.
  • شماره تماس اضطراري جهت برقراري تماس با آمبولانس، آتش نشاني و پليس در شهر صوفيه 112 مي باشد.
  • در اين شهر از درگيري با افراد محلي به خصوص در تاريكي شب و پارك ها بپرهيزيد.
  • از حمل مواد مخدر و مشروبات الكلي در شهر پرهيز نماييد.

منبع : تور ارزان قيمت صوفيه

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 318
  • بازدید کلی : 5751
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی