loading...

gardesh

gardesh

بازدید : 256
11 زمان : 1399:2

اطلاعات تكميلي جهت ويزاي ايران

درباره ايران

جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي فراواني كه در كشور ايران قرار گرفته، اين كشور را به عنوان يك كشور فوق العاده در منطقه خاورميانه براي جذب اتباع خارجي به دلايل مختلف، مطرح كرده است. سالانه توريست هاي بسيار زيادي از سراسر دنيا راهي ايران مي شوند تا از جاذبه هاي طبيعي و تاريخي موجود در اين كشور ديدن نمايند. اين جاذبه ها در نوع خود بي نظير بوده و در هيچ كجاي دنيا نظير آن ها يافت نمي شود. آنگاه كه معماري و هنر و طبيعت با هم در يك مكان جمع شوند، زيبايي وصف ناپذيري را فراهم مي‌ كنند و توصيف آن كمي سخت مي شود.

علاوه بر جاذبه هاي گردشگري و توريستي، جاذبه هاي مالي و تجاري نيز از جمله جذابيت هاي كشور ايران است كه سرمايه گذاران را براي سرمايه‌گذاري در ايران تشويق مي‌ كند. اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي مختلف به اين كشور انجام مي‌شود تا از تمامي ظرفيت‌ هاي موجود در اين كشور از موقعيت ‌هاي سرمايه‌گذاري گرفته تا جاذبه هاي تاريخي استفاده كافي برده شود.

چرا ويزاي ايران

اخذ ويزاي ايران براي بسياري از افراد نوعي آرزو به حساب مي آيد. سفر به كشوري فوق العاده از لحاظ فرصت هاي سرمايه گذاري و يا جاذبه هاي توريستي مي ‌تواند به شما سودهاي كلان مالي و روحي را برساند. در واقع مي توان گفت شما با اخذ ويزاي ايران به يك كشور تاريخي و در عين حال پر جاذبه سفر خواهيد كرد و به همين علت مي توانيد با كوله باري از تجربه از ايران خارج شويد. به همين علت است كه گفته مي‌شود توجه به ويزاي ايران به عنوان يك سفر خارجي چه براي سفرهاي توريستي يا سفرهاي تجاري باشد مي‌تواند مفيد به نظر برسند.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

قوانين دريافت ويزاي ايران

قوانين مختلفي براي دريافت ويزاي ايران وجود دارد. براي مثال افرادي كه تبعه اسرائيل هستند نمي توانند اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند. همچنين شهروندان آمريكايي عموما با سختگيري هايي به منظور ورود به خاك ايران مواجه هستند. حتي ممكن است يك فرد كه تبعه آمريكا باشد، اقدام به اخذ ويزاي ايران نموده پس از مراجعت به كشور ايران در فرودگاه از ورود به كشور جلوگيري به عمل آيد.

به غير از اين موارد در مورد تبعه كشورهاي مختلف ديگر هيچ گونه سختگيري وجود نداشته و حتي صدور رواديد ايران در فرودگاه هاي بين المللي اين كشور نيز صورت مي پذيرد. البته صدور ويزاي فوردگاهي نيز براي شهروندان برخي كشورها امكان پذير نيست؛ اما جاي نگراني براي اين افراد نيز وجود ندارند و مي توانند با مراجعه به سفارت ايران اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند.

عدم نياز به اخذ ويزاي ايران توسط چند كشور كه با ايران اقدام به لغو رواديد كرده ‌اند نيز باعث شده تا جذابيت سفر به ايران براي افراد بيشتر شود. همچنين بايد بدانيد كه افراد غير ايراني براي ورود به مناطق آزاد مثل كيش و قشم نياز به اخذ ويزا ندارند اما براي بيش از ۱۴ روز بايد حتماً براي اين افراد ويزا تهيه شود.

انواع ويزاي ايران

13 نوع ويزاي ايران در حال حاضر صادر مي شود كه هر كدام از آن ها شرايط و ويژگي هاي خاص خود را دارند:

  • ويزاي توريستي
  • ويزاي زيارتي
  • ويزاي سياسي
  • ويزاي خبري
  • ويزاي تجاري
  • ويزاي كاري
  • ويزاي ورزشكاران
  • ويزاي تحصيلي
  • ويزاي ازدواج و اقوام
  • ويزاي ويژه پرسنل هواپيما و قطار
  • ويزاي ويژه كارشناسان
  • ويزاي ويژه اتباع خارجي مقيم ايران كه قصد بازگشت دارند.
  • ويزاي خروج

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

شرايط دريافت ويزاي ايران

براي شهروندان اكثر كشورهاي دنيا شرايط خاصي براي اخذ ويزاي ايران وجود ندارد و اين شهروندان مي‌ توانند به راحتي با حضور در فرودگاه هاي ايران اقدام به اخذ ويزا نمايند. البته براي تعداد محدودي از كشورها، مشكلات و محدوديت هايي براي اخذ ويزاي ايران ويجود دارد. بهتر است اين شهروندان قبل از سفر به كشور ايران با اين محدوديت و مشكلات آشنا شوند.

يكي از مشكلات و محدوديت هايي كه براي توريست ها قرار گرفته اين است كه اگر فرد تبعه كشور آمريكا، انگلستان و يا كانادا باشد بايد حتماً با تور هاي معتبر مسافرتي به كشور ايران سفر كند. آن هم به شرطي كه تمامي برنامه سفر و محل هاي اقامت به وزارت امور خارجه تحويل داده شده باشد. همچنين تعدادي از كشورها نيز مثل افغانستان، سومالي، بنگلادش و… نمي توانند از خدمات صدور ويزاي ايران در فرودگاه استفاده كنند و بايد حتما قبل از سفر به اين كشور اقدام به اخذ ويزا نمايد.

چگونگي دريافت ويزاي ايران

به جز تبعه هاي كشورهاي انگلستان، آمريكا و كانادا، شهروندان ديگر كشورها به سادگي هر چه تمام تر مي توانند با مراجعه به سفارت و كنسولگري ايران در محل اقامت شان اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند. حتي اگر شما تبعه كشور هايي كه به آنها اجازه اخذ ويزا در فرودگاه داده نمي ‌شود نباشيد، مي توانيد تنها با پاسپورت به ايران سفر كنيد و در فرودگاه هاي مشخص شده اقدام به اخذ ويزاي ايران نموده و وارد خاك ايران شويد.

تنها كافي است مدارك مورد نياز كه در ادامه اين مطلب به آنها اشاره خواهيم كرد به همراه داشته باشيد و مبالغ قابل پرداخت را به سفارت يا كنسولگري ايران بپردازيد. به همين سادگي شما مي توانيد يكي از هيجان انگيزترين سفرهاي توريستي يا تجاري خود را به ايران داشته باشيد.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

مدارك لازم دريافت ويزاي تجاري ايران

يكي از پركاربردترين ويزا هاي درخواست شده براي ايران ويزاي تجاري ايران است. با توجه به فرصت هاي سرمايه گذاري فوق العاده عالي در ايران و برگزاري نمايشگاه هاي متعددي كه در اين كشور براي جذب سرمايه گذاران خارجي انجام مي شود بسياري از افراد با سفر به ايران اقدام به سرمايه گذاري در اين كشور و يا تجارت با شركت هاي مختلف ايراني مي نمايند. اين افراد علاقه مند هستند تا بازدهي سرمايه گذاري فوق العاده اي را نصيب خود نمايند كه در ايران تمامي شرايط بريا آن مهيا است.

يكي از ويژگي‌ هاي مهم سرمايه‌ گذاري در ايران كه باعث شده تا ويزاي ايران براي سفر هاي تجاري از جذابيت بسيار زيادي برخوردار باشد اين است كه شما به عنوان يك سرمايه گذار غير ايراني با هزينه هاي اندكي مي توانيد در كشور ايران سرمايه‌ گذاري نماييد.

در ادامه به مداركي كه بايد براي اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي تجاري به همراه داشته باشيد اشاره مي كنيم:

  • داشتن گذرنامه و ارسال اسكن گذرنامه معتبر
  • به همراه داشتن دعوتنامه در زمان مراجعه به سفارت يا اسكن دعوتنامه در درخواست هاي اينترنتي
  • تاييديه هتل يا محل اقامت در ايران
  • ارائه اطلاعات دقيق از دعوت كننده:
    • مشخصات شركت دعوت كننده مثل اسم شركت، شماره ثبت شركت، آدرس و شماره تلفن دقيق شركت
    • ارائه كپي روزنامه رسمي ثبت شركت
    • مشخصات دقيق مديرعامل شركت دعوت كننده از جمله نام و نام خانوادگي به همراه كپي يا اسكن كارت ملي و شناسنامه، آدرس منزل و تلفن منزل

مدارك لازم دريافت ويزاي توريستي ايران

تاريخ، فرهنگ و تمدن كشور ايران است كه باعث شده تا ويزاي ايران به منظور سفرهاي توريستي از جمله پركاربرد ترين و پرطرفدارترين انواع ويزا اين كشور به شمار آيد. به همين علت است كه در حال حاضر اخذ ويزاي توريستي ايران از ديگر ويزاها در اين كشور با استقبال بيشتري مواجه است. شهروندان كشورهاي مختلف كه به گردشگري علاقه مند هستند سعي مي كنند حتما سري به شهرهاي مختلف كشور پهناور ايران بزنند و از جاذبه هاي مختلف قرار گرفته در جاي جاي اين كشور استفاده كنند.

مشخص است كه با دريافت يك ويزاي ايران كه تنها مدت ۳۰ روز اعتبار دارد نمي‌ توان تمام اين كشور را ديد و جاذبه هاي آن را لمس كرد. بايد با يك برنامه‌ ريزي دقيق، بارديد از بهترين جاذبه ها را در برنامه سفر به ايران قرار داد.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

در ادامه با مداركي كه براي اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي توريستي نياز خواهيد داشت اشاره مي ‌كنيم. اين مدارك را بايد در زماني كه به كنسولگري ايران مراجعه مي‌ كنيد تحويل مسئولان اين كنسولگري دهيد.

  • مدارك مورد نياز ميزبان يا دعوت كننده:
  • كپي يا اسكن شناسنامه و كارت ملي
  • آدرس و شماره تلفن محل زندگي و محل كار
  • مشخص شدن شغل ميزبان و سابقه كاري
  • مداركي كه از خود توريست مورد نياز است:
  • پاسپورت و عكس به همراه كپي يا اسكن
  • آدرس دقيق محل زندگي فرد در كشور تابعه
  • تاييديه شغلي

شرايط دريافت دعوتنامه ويزاي ايران

داشتن دعوتنامه براي سفر به ايران به شما كمك مي كند تا برخي از مراحل اخذ ويزاي ايران را ساده تر طي نماييد و در نتيجه روند دريافت ويزا براي شما با سهولت بيشتري سپري خواهد شد. به همين علت است كه پيشنهاد مي شود در صورتي كه مي توانيد از آشنايان و يا شريكان تجاري خود در ايران بخواهيد تا با مراجعه به وزارت خارجه ايران، مراحل تهيه دعوتنامه براي شما را طي كنند.

اين مراحل عموماً ۵ روز كاري زمان برده و شما با دريافت اين دعوتنامه مي توانيد با مراجعه به كنسولگري ايران در محل اقامت خود، اقدام به اخذ ويزاي ايران نماييد. دعوت نامه ها با توجه به انگيزه سفر شما به ايران متفاوت بوده و ممكن است تجاري يا توريستي باشند.

دريافت ويزاي ايران براي اتباع خارجي

دريافت ويزاي ايران همانطور كه گفته شد بستگي به نوع سفر و كشوري دارد كه افراد تبعه آن هستند. همانطور كه گفته شد ويزاي ايران براي سفر هاي توريستي و تجاري از پرطرفدارترين ويزاها هستند اما تاثير كشوري كه فرد مي ‌خواهد از آن كشور به ايران سفر كند نيز بسيار زياد بوده و روند اخذ ويزاي ايران را متفاوت مي‌ كند.

اتباع خارجي برخي از كشورها نياز به اخذ ويزاي ايران ندارند. اين شهروندان مي‌ توانند بدون داشتن ويزا و تنها با استفاده از پاسپورت راهي كشور ايران شده و به سادگي وارد فرودگاه شده و از آن خارج شوند و در ايران به گردش بپردازند. برخي از كشورهايي كه تعداد بسيار زيادي هستند نيز مي توانند با مراجعه به فرودگاه هاي مشخص شده در ايران در اين فرودگاه ها ويزاي ايران را دريافت كنند.

دسته دوم گروه هايي هستند كه با محدوديت هايي مواجه اند كه خود اين دسته به دو گروه تقسيم مي شود. گروه اول گروهي هستند كه شهروندان اين كشورها نمي توانند در فرودگاه هاي ايران اقدام به اخذ ويزا نمايند و بايد قبل از سفر به اين كشور با مراجعه به كنسولگري يا سفارت ايران در محل اقامتشان اقدام به اخذ ويزا نمايند. در نهايت گروه دوم اين دسته سه كشور آمريكا، كانادا و انگلستان كشورهايي هستند كه عموما نياز به زمان بيشتري براي اخذ ويزا ايران دارند و بايد تمامي استعلامات و بررسي‌ هاي مختلف در مورد شهروندان اين كشورها انجام شود.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

دريافت ويزاي ايران براي اتباع افغانستاني

شهروندان افغان علاقه زيادي براي سفر به ايران دارند. انگيزه ‌هاي متفاوتي براي سفر به ايران براي مردم افغانستان وجود دارد كه از مهمترين آنها كار و تحصيل است. با توجه به اينكه اكثر مردم افغانستان به زبان فارسي تكلم مي‌ كنند، مشكلي براي سفر به ايران نداشته و به همين علت جذابيت هاي اين كشور براي تحصيل كار و اقامت بيشتر مي شود. دانشجويان بسيار زيادي از افغانستان راهي دانشگاه هاي برتر ايران شده و با اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي تحصيلي در اين كشور تحصيل مي كند. علاوه بر اين كارگران زيادي نيز از كشور افغانستان راهي ايران شده اند تا با حضور در بازار كار اين كشور، اقدام به فعاليت نمايند.

هرچند در گذشته دريافت ويزاي ايران براي مردم افغانستان تنها از طريق ايستادن در صف هاي طولاني جلوي كنسولگري ايران مهيا بود اما امروزه مي‌ توانند با مراجعه به سايت هاي معتبر اينترنتي اقدام به اخذ ويزاي ايران با استفاده از سامانه الكترونيكي صدور ويزاي ايران براي اتباع افغانستان كنند. وزارت خارجه ايران و كنسولگري ايران در افغانستان تلاش كرده با اين كار كمك شاياني به بهبود صدور ويزاي ايران براي مردم افغانستان كند.

دريافت ويزاي ايران براي اتباع عراقي

مردم عراق با انگيزه ‌هاي متفاوتي راهي كشور ايران مي شوند. اين انگيزه ها عموماً زيارتي، سياحتي و در بعضي موارد تحصيلي هستند. با توجه به اينكه اكثر مردم شيعه در عراق علايق خاصي به امام رضا دارند، همه ساله بسياري از شهروندان عراقي راهي مشهد مقدس مي‌ شوند. به همين منظور است كه دولت ايران با فراهم آوردن شرايط صدور ويزا در فرودگاه براي شهروندان عراقي كمك مي كند تا سفر به مشهد مقدس براي شهروندان عراقي با سهولت بيشتري انجام شود. افرادي كه مي خواهند براي زيارت به مشهد سفر كنند، نياز به مراجعه به سفارت يا كنسولگري ايران در كشور عراق نداشته و در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد رواديد خود را دريافت خواهند كرد. البته ناگفته نماند كه براي سفر به ديگر شهرهاي ايران به عنوان آغاز سفر، حتما بايد شهروندان عراقي با مراجعه به كنسولگري سفارت ايران در كشور عراق اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند. مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي ايران توسط مردم عراق همانند ديگر كشورها بوده با اين تفاوت كه سفارت ايران موظف است سختگيري كمتري براي صدور رواديد براي شهروندان عراقي داشته باشد.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

نكاتي در رابطه با اخذ ويزاي ايران

سعي كنيد قبل از سفر به ايران در مورد قوانين كشور اطلاعات جامع و كامل را به دست آورده باشيد تا در هنگامي كه به اين كشور سفر مي كنيد قوانين آن را رعايت نماييد. در صورتي كه شما نتوانيد قوانين كشور ايران را به درستي اجرا كنيد، ممكن است توسط محاكم قضايي محاكمه شده و محكوم شويد.

همچنين توجه داشته باشيد كه ويزاي ايران مهلت ۹۰ روزه دارد كه تنها ۳۰ روز مهلت حضور در كشور ايران است. در واقع شما ۹۰ روز مهلت داريد تا وارد كشور ايران شويد و پس از ورود تنها ۳۰ روز اجازه ماندن در اين كشور را خواهيد داشت. در صورتي كه نياز داشته باشيد مي توانيد چند روز قبل از اتمام ويزا اقدام به تمديد ويزاي ايران نماييد.

بهتر است بدانيد كه ويزاهاي سه ماهه و شش ماهه و يكساله ايران نيز وجود دارد كه در صورتي كه شما اقامت بلند مدتي را در ايران داشته باشيد مي توانيد اقدام به اخذ ويزاي ايران به صورت بلندمدت نماييد.

قوانين ويزاي ايران به‌صورت بلندمدت

استفاده از ويزاي بلند مدت براي افرادي مناسب است كه مدت زمان بيشتري در ايران اقامت دارند. توصيه مي‌ شود افرادي كه براي كار به ايران آمده ‌اند و مدت زمان زيادي مثل ۳ ماه يا حتي يك سال در ايران اقامت دارند، از ويزاي بلند مدت ايران استفاده كنند.

براي صدور اين ويزا دولت ايران به اينكه فرد شهروند چه كشوري است توجه مي كند. همچنين سفرهايي كه فرد در سال گذشته به ايران داشته و ميزان تمديد ويزا نيز از جمله پارامترهايي است كه براي صدور ويزاي ايران به صورت بلندمدت مورد توجه قرار مي گيرد. اين ويزاها به صورت سه ماهه، شش ماهه و يكساله هستند و به فرد كمك مي‌كند تا در طول اقامت در ايران نياز به تمديد متناوب ويزاي خود نداشته باشد.

چگونگي تمديد ويزاي ايران

اگر سفر شما به ايران بيش از ۳۰ روز به طول مي انجامد، شما نياز داريد تا ويزاي ايران خود را تمديد نماييد. براي اين كار بايد به پليس اتباع خارجي در ايران كه در شهرهاي بزرگ اين كشور قرار دارد مراجعه كرده و اقدام به تمديد ويزاي خود را انجام دهيد.

بهتر است براي اين كار حتما سه روز قبل از اتمام مدت ويزا به پليس اتباع خارجي در ايران رفته و مدارك مورد نياز را با خود به همراه ببريد. ناگفته نماند كه اگر با ويزاي تجاري وارد ايران شده ايد، به منظور تمديد ويزاي ايران حتما بايد درخواست نامه تمديد مهلت اقامت در ايران توسط ميزبان تجاري خود را به پليس اتباع خارجي ارائه دهيد تا تمديد ويزاي ايران شما انجام شود.

  • فرم درخواست تمديد ويزا
  • عكس 6*4 دو عدد (بانوان بايد عكس محجبه با روسري داشته باشند)
  • پاسپورت به همراه كپي از صفحات آن
  • ويزا به همراه كپي
  • تمبر ورودي
  • پرداخت هزينه تمديد ويزا

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

ويزاي ايران براي زائران

يكي از جاذبه هاي اصلي براي شيعيان غير ايراني كه باعث مي شود تا به ايران سفر كنند، وجود بارگاه منور امام رضا در ايران است. به همين علت است كه دولت ايران شرايط مناسبي را براي حضور زائران نيز فراهم آورده تا زائران با آسودگي به ايران سفر كنند. فرودگاه شهيد هاشمي نژاد نيز با ارائه ويزاي فرودگاهي ايران به اين موضوع كمك مي كند

اعتبار ويزاي ايران

اعتبار ايران 90 روزه بوده و بايد تا قبل از اتمام ويزا فرد به ايران وارد شود. در صورت ورود به ايران نيز، تنها 30 روز مجاز به حضور در ايران بوده و حتي اگر از اعتبار ويزا نيز زمان باقي مانده باشد، بايد خاك ايران را ترك كند و يا اقدام به تمديد ويزاي ايران نمايد.

منبع : درخواست و گرفتن ويزاي ايران

اطلاعات تكميلي جهت ويزاي ايران

درباره ايران

جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي فراواني كه در كشور ايران قرار گرفته، اين كشور را به عنوان يك كشور فوق العاده در منطقه خاورميانه براي جذب اتباع خارجي به دلايل مختلف، مطرح كرده است. سالانه توريست هاي بسيار زيادي از سراسر دنيا راهي ايران مي شوند تا از جاذبه هاي طبيعي و تاريخي موجود در اين كشور ديدن نمايند. اين جاذبه ها در نوع خود بي نظير بوده و در هيچ كجاي دنيا نظير آن ها يافت نمي شود. آنگاه كه معماري و هنر و طبيعت با هم در يك مكان جمع شوند، زيبايي وصف ناپذيري را فراهم مي‌ كنند و توصيف آن كمي سخت مي شود.

علاوه بر جاذبه هاي گردشگري و توريستي، جاذبه هاي مالي و تجاري نيز از جمله جذابيت هاي كشور ايران است كه سرمايه گذاران را براي سرمايه‌گذاري در ايران تشويق مي‌ كند. اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي مختلف به اين كشور انجام مي‌شود تا از تمامي ظرفيت‌ هاي موجود در اين كشور از موقعيت ‌هاي سرمايه‌گذاري گرفته تا جاذبه هاي تاريخي استفاده كافي برده شود.

چرا ويزاي ايران

اخذ ويزاي ايران براي بسياري از افراد نوعي آرزو به حساب مي آيد. سفر به كشوري فوق العاده از لحاظ فرصت هاي سرمايه گذاري و يا جاذبه هاي توريستي مي ‌تواند به شما سودهاي كلان مالي و روحي را برساند. در واقع مي توان گفت شما با اخذ ويزاي ايران به يك كشور تاريخي و در عين حال پر جاذبه سفر خواهيد كرد و به همين علت مي توانيد با كوله باري از تجربه از ايران خارج شويد. به همين علت است كه گفته مي‌شود توجه به ويزاي ايران به عنوان يك سفر خارجي چه براي سفرهاي توريستي يا سفرهاي تجاري باشد مي‌تواند مفيد به نظر برسند.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

قوانين دريافت ويزاي ايران

قوانين مختلفي براي دريافت ويزاي ايران وجود دارد. براي مثال افرادي كه تبعه اسرائيل هستند نمي توانند اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند. همچنين شهروندان آمريكايي عموما با سختگيري هايي به منظور ورود به خاك ايران مواجه هستند. حتي ممكن است يك فرد كه تبعه آمريكا باشد، اقدام به اخذ ويزاي ايران نموده پس از مراجعت به كشور ايران در فرودگاه از ورود به كشور جلوگيري به عمل آيد.

به غير از اين موارد در مورد تبعه كشورهاي مختلف ديگر هيچ گونه سختگيري وجود نداشته و حتي صدور رواديد ايران در فرودگاه هاي بين المللي اين كشور نيز صورت مي پذيرد. البته صدور ويزاي فوردگاهي نيز براي شهروندان برخي كشورها امكان پذير نيست؛ اما جاي نگراني براي اين افراد نيز وجود ندارند و مي توانند با مراجعه به سفارت ايران اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند.

عدم نياز به اخذ ويزاي ايران توسط چند كشور كه با ايران اقدام به لغو رواديد كرده ‌اند نيز باعث شده تا جذابيت سفر به ايران براي افراد بيشتر شود. همچنين بايد بدانيد كه افراد غير ايراني براي ورود به مناطق آزاد مثل كيش و قشم نياز به اخذ ويزا ندارند اما براي بيش از ۱۴ روز بايد حتماً براي اين افراد ويزا تهيه شود.

انواع ويزاي ايران

13 نوع ويزاي ايران در حال حاضر صادر مي شود كه هر كدام از آن ها شرايط و ويژگي هاي خاص خود را دارند:

  • ويزاي توريستي
  • ويزاي زيارتي
  • ويزاي سياسي
  • ويزاي خبري
  • ويزاي تجاري
  • ويزاي كاري
  • ويزاي ورزشكاران
  • ويزاي تحصيلي
  • ويزاي ازدواج و اقوام
  • ويزاي ويژه پرسنل هواپيما و قطار
  • ويزاي ويژه كارشناسان
  • ويزاي ويژه اتباع خارجي مقيم ايران كه قصد بازگشت دارند.
  • ويزاي خروج

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

شرايط دريافت ويزاي ايران

براي شهروندان اكثر كشورهاي دنيا شرايط خاصي براي اخذ ويزاي ايران وجود ندارد و اين شهروندان مي‌ توانند به راحتي با حضور در فرودگاه هاي ايران اقدام به اخذ ويزا نمايند. البته براي تعداد محدودي از كشورها، مشكلات و محدوديت هايي براي اخذ ويزاي ايران ويجود دارد. بهتر است اين شهروندان قبل از سفر به كشور ايران با اين محدوديت و مشكلات آشنا شوند.

يكي از مشكلات و محدوديت هايي كه براي توريست ها قرار گرفته اين است كه اگر فرد تبعه كشور آمريكا، انگلستان و يا كانادا باشد بايد حتماً با تور هاي معتبر مسافرتي به كشور ايران سفر كند. آن هم به شرطي كه تمامي برنامه سفر و محل هاي اقامت به وزارت امور خارجه تحويل داده شده باشد. همچنين تعدادي از كشورها نيز مثل افغانستان، سومالي، بنگلادش و… نمي توانند از خدمات صدور ويزاي ايران در فرودگاه استفاده كنند و بايد حتما قبل از سفر به اين كشور اقدام به اخذ ويزا نمايد.

چگونگي دريافت ويزاي ايران

به جز تبعه هاي كشورهاي انگلستان، آمريكا و كانادا، شهروندان ديگر كشورها به سادگي هر چه تمام تر مي توانند با مراجعه به سفارت و كنسولگري ايران در محل اقامت شان اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند. حتي اگر شما تبعه كشور هايي كه به آنها اجازه اخذ ويزا در فرودگاه داده نمي ‌شود نباشيد، مي توانيد تنها با پاسپورت به ايران سفر كنيد و در فرودگاه هاي مشخص شده اقدام به اخذ ويزاي ايران نموده و وارد خاك ايران شويد.

تنها كافي است مدارك مورد نياز كه در ادامه اين مطلب به آنها اشاره خواهيم كرد به همراه داشته باشيد و مبالغ قابل پرداخت را به سفارت يا كنسولگري ايران بپردازيد. به همين سادگي شما مي توانيد يكي از هيجان انگيزترين سفرهاي توريستي يا تجاري خود را به ايران داشته باشيد.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

مدارك لازم دريافت ويزاي تجاري ايران

يكي از پركاربردترين ويزا هاي درخواست شده براي ايران ويزاي تجاري ايران است. با توجه به فرصت هاي سرمايه گذاري فوق العاده عالي در ايران و برگزاري نمايشگاه هاي متعددي كه در اين كشور براي جذب سرمايه گذاران خارجي انجام مي شود بسياري از افراد با سفر به ايران اقدام به سرمايه گذاري در اين كشور و يا تجارت با شركت هاي مختلف ايراني مي نمايند. اين افراد علاقه مند هستند تا بازدهي سرمايه گذاري فوق العاده اي را نصيب خود نمايند كه در ايران تمامي شرايط بريا آن مهيا است.

يكي از ويژگي‌ هاي مهم سرمايه‌ گذاري در ايران كه باعث شده تا ويزاي ايران براي سفر هاي تجاري از جذابيت بسيار زيادي برخوردار باشد اين است كه شما به عنوان يك سرمايه گذار غير ايراني با هزينه هاي اندكي مي توانيد در كشور ايران سرمايه‌ گذاري نماييد.

در ادامه به مداركي كه بايد براي اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي تجاري به همراه داشته باشيد اشاره مي كنيم:

  • داشتن گذرنامه و ارسال اسكن گذرنامه معتبر
  • به همراه داشتن دعوتنامه در زمان مراجعه به سفارت يا اسكن دعوتنامه در درخواست هاي اينترنتي
  • تاييديه هتل يا محل اقامت در ايران
  • ارائه اطلاعات دقيق از دعوت كننده:
    • مشخصات شركت دعوت كننده مثل اسم شركت، شماره ثبت شركت، آدرس و شماره تلفن دقيق شركت
    • ارائه كپي روزنامه رسمي ثبت شركت
    • مشخصات دقيق مديرعامل شركت دعوت كننده از جمله نام و نام خانوادگي به همراه كپي يا اسكن كارت ملي و شناسنامه، آدرس منزل و تلفن منزل

مدارك لازم دريافت ويزاي توريستي ايران

تاريخ، فرهنگ و تمدن كشور ايران است كه باعث شده تا ويزاي ايران به منظور سفرهاي توريستي از جمله پركاربرد ترين و پرطرفدارترين انواع ويزا اين كشور به شمار آيد. به همين علت است كه در حال حاضر اخذ ويزاي توريستي ايران از ديگر ويزاها در اين كشور با استقبال بيشتري مواجه است. شهروندان كشورهاي مختلف كه به گردشگري علاقه مند هستند سعي مي كنند حتما سري به شهرهاي مختلف كشور پهناور ايران بزنند و از جاذبه هاي مختلف قرار گرفته در جاي جاي اين كشور استفاده كنند.

مشخص است كه با دريافت يك ويزاي ايران كه تنها مدت ۳۰ روز اعتبار دارد نمي‌ توان تمام اين كشور را ديد و جاذبه هاي آن را لمس كرد. بايد با يك برنامه‌ ريزي دقيق، بارديد از بهترين جاذبه ها را در برنامه سفر به ايران قرار داد.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

در ادامه با مداركي كه براي اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي توريستي نياز خواهيد داشت اشاره مي ‌كنيم. اين مدارك را بايد در زماني كه به كنسولگري ايران مراجعه مي‌ كنيد تحويل مسئولان اين كنسولگري دهيد.

  • مدارك مورد نياز ميزبان يا دعوت كننده:
  • كپي يا اسكن شناسنامه و كارت ملي
  • آدرس و شماره تلفن محل زندگي و محل كار
  • مشخص شدن شغل ميزبان و سابقه كاري
  • مداركي كه از خود توريست مورد نياز است:
  • پاسپورت و عكس به همراه كپي يا اسكن
  • آدرس دقيق محل زندگي فرد در كشور تابعه
  • تاييديه شغلي

شرايط دريافت دعوتنامه ويزاي ايران

داشتن دعوتنامه براي سفر به ايران به شما كمك مي كند تا برخي از مراحل اخذ ويزاي ايران را ساده تر طي نماييد و در نتيجه روند دريافت ويزا براي شما با سهولت بيشتري سپري خواهد شد. به همين علت است كه پيشنهاد مي شود در صورتي كه مي توانيد از آشنايان و يا شريكان تجاري خود در ايران بخواهيد تا با مراجعه به وزارت خارجه ايران، مراحل تهيه دعوتنامه براي شما را طي كنند.

اين مراحل عموماً ۵ روز كاري زمان برده و شما با دريافت اين دعوتنامه مي توانيد با مراجعه به كنسولگري ايران در محل اقامت خود، اقدام به اخذ ويزاي ايران نماييد. دعوت نامه ها با توجه به انگيزه سفر شما به ايران متفاوت بوده و ممكن است تجاري يا توريستي باشند.

دريافت ويزاي ايران براي اتباع خارجي

دريافت ويزاي ايران همانطور كه گفته شد بستگي به نوع سفر و كشوري دارد كه افراد تبعه آن هستند. همانطور كه گفته شد ويزاي ايران براي سفر هاي توريستي و تجاري از پرطرفدارترين ويزاها هستند اما تاثير كشوري كه فرد مي ‌خواهد از آن كشور به ايران سفر كند نيز بسيار زياد بوده و روند اخذ ويزاي ايران را متفاوت مي‌ كند.

اتباع خارجي برخي از كشورها نياز به اخذ ويزاي ايران ندارند. اين شهروندان مي‌ توانند بدون داشتن ويزا و تنها با استفاده از پاسپورت راهي كشور ايران شده و به سادگي وارد فرودگاه شده و از آن خارج شوند و در ايران به گردش بپردازند. برخي از كشورهايي كه تعداد بسيار زيادي هستند نيز مي توانند با مراجعه به فرودگاه هاي مشخص شده در ايران در اين فرودگاه ها ويزاي ايران را دريافت كنند.

دسته دوم گروه هايي هستند كه با محدوديت هايي مواجه اند كه خود اين دسته به دو گروه تقسيم مي شود. گروه اول گروهي هستند كه شهروندان اين كشورها نمي توانند در فرودگاه هاي ايران اقدام به اخذ ويزا نمايند و بايد قبل از سفر به اين كشور با مراجعه به كنسولگري يا سفارت ايران در محل اقامتشان اقدام به اخذ ويزا نمايند. در نهايت گروه دوم اين دسته سه كشور آمريكا، كانادا و انگلستان كشورهايي هستند كه عموما نياز به زمان بيشتري براي اخذ ويزا ايران دارند و بايد تمامي استعلامات و بررسي‌ هاي مختلف در مورد شهروندان اين كشورها انجام شود.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

دريافت ويزاي ايران براي اتباع افغانستاني

شهروندان افغان علاقه زيادي براي سفر به ايران دارند. انگيزه ‌هاي متفاوتي براي سفر به ايران براي مردم افغانستان وجود دارد كه از مهمترين آنها كار و تحصيل است. با توجه به اينكه اكثر مردم افغانستان به زبان فارسي تكلم مي‌ كنند، مشكلي براي سفر به ايران نداشته و به همين علت جذابيت هاي اين كشور براي تحصيل كار و اقامت بيشتر مي شود. دانشجويان بسيار زيادي از افغانستان راهي دانشگاه هاي برتر ايران شده و با اخذ ويزاي ايران به منظور سفرهاي تحصيلي در اين كشور تحصيل مي كند. علاوه بر اين كارگران زيادي نيز از كشور افغانستان راهي ايران شده اند تا با حضور در بازار كار اين كشور، اقدام به فعاليت نمايند.

هرچند در گذشته دريافت ويزاي ايران براي مردم افغانستان تنها از طريق ايستادن در صف هاي طولاني جلوي كنسولگري ايران مهيا بود اما امروزه مي‌ توانند با مراجعه به سايت هاي معتبر اينترنتي اقدام به اخذ ويزاي ايران با استفاده از سامانه الكترونيكي صدور ويزاي ايران براي اتباع افغانستان كنند. وزارت خارجه ايران و كنسولگري ايران در افغانستان تلاش كرده با اين كار كمك شاياني به بهبود صدور ويزاي ايران براي مردم افغانستان كند.

دريافت ويزاي ايران براي اتباع عراقي

مردم عراق با انگيزه ‌هاي متفاوتي راهي كشور ايران مي شوند. اين انگيزه ها عموماً زيارتي، سياحتي و در بعضي موارد تحصيلي هستند. با توجه به اينكه اكثر مردم شيعه در عراق علايق خاصي به امام رضا دارند، همه ساله بسياري از شهروندان عراقي راهي مشهد مقدس مي‌ شوند. به همين منظور است كه دولت ايران با فراهم آوردن شرايط صدور ويزا در فرودگاه براي شهروندان عراقي كمك مي كند تا سفر به مشهد مقدس براي شهروندان عراقي با سهولت بيشتري انجام شود. افرادي كه مي خواهند براي زيارت به مشهد سفر كنند، نياز به مراجعه به سفارت يا كنسولگري ايران در كشور عراق نداشته و در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد رواديد خود را دريافت خواهند كرد. البته ناگفته نماند كه براي سفر به ديگر شهرهاي ايران به عنوان آغاز سفر، حتما بايد شهروندان عراقي با مراجعه به كنسولگري سفارت ايران در كشور عراق اقدام به اخذ ويزاي ايران نمايند. مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي ايران توسط مردم عراق همانند ديگر كشورها بوده با اين تفاوت كه سفارت ايران موظف است سختگيري كمتري براي صدور رواديد براي شهروندان عراقي داشته باشد.

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

نكاتي در رابطه با اخذ ويزاي ايران

سعي كنيد قبل از سفر به ايران در مورد قوانين كشور اطلاعات جامع و كامل را به دست آورده باشيد تا در هنگامي كه به اين كشور سفر مي كنيد قوانين آن را رعايت نماييد. در صورتي كه شما نتوانيد قوانين كشور ايران را به درستي اجرا كنيد، ممكن است توسط محاكم قضايي محاكمه شده و محكوم شويد.

همچنين توجه داشته باشيد كه ويزاي ايران مهلت ۹۰ روزه دارد كه تنها ۳۰ روز مهلت حضور در كشور ايران است. در واقع شما ۹۰ روز مهلت داريد تا وارد كشور ايران شويد و پس از ورود تنها ۳۰ روز اجازه ماندن در اين كشور را خواهيد داشت. در صورتي كه نياز داشته باشيد مي توانيد چند روز قبل از اتمام ويزا اقدام به تمديد ويزاي ايران نماييد.

بهتر است بدانيد كه ويزاهاي سه ماهه و شش ماهه و يكساله ايران نيز وجود دارد كه در صورتي كه شما اقامت بلند مدتي را در ايران داشته باشيد مي توانيد اقدام به اخذ ويزاي ايران به صورت بلندمدت نماييد.

قوانين ويزاي ايران به‌صورت بلندمدت

استفاده از ويزاي بلند مدت براي افرادي مناسب است كه مدت زمان بيشتري در ايران اقامت دارند. توصيه مي‌ شود افرادي كه براي كار به ايران آمده ‌اند و مدت زمان زيادي مثل ۳ ماه يا حتي يك سال در ايران اقامت دارند، از ويزاي بلند مدت ايران استفاده كنند.

براي صدور اين ويزا دولت ايران به اينكه فرد شهروند چه كشوري است توجه مي كند. همچنين سفرهايي كه فرد در سال گذشته به ايران داشته و ميزان تمديد ويزا نيز از جمله پارامترهايي است كه براي صدور ويزاي ايران به صورت بلندمدت مورد توجه قرار مي گيرد. اين ويزاها به صورت سه ماهه، شش ماهه و يكساله هستند و به فرد كمك مي‌كند تا در طول اقامت در ايران نياز به تمديد متناوب ويزاي خود نداشته باشد.

چگونگي تمديد ويزاي ايران

اگر سفر شما به ايران بيش از ۳۰ روز به طول مي انجامد، شما نياز داريد تا ويزاي ايران خود را تمديد نماييد. براي اين كار بايد به پليس اتباع خارجي در ايران كه در شهرهاي بزرگ اين كشور قرار دارد مراجعه كرده و اقدام به تمديد ويزاي خود را انجام دهيد.

بهتر است براي اين كار حتما سه روز قبل از اتمام مدت ويزا به پليس اتباع خارجي در ايران رفته و مدارك مورد نياز را با خود به همراه ببريد. ناگفته نماند كه اگر با ويزاي تجاري وارد ايران شده ايد، به منظور تمديد ويزاي ايران حتما بايد درخواست نامه تمديد مهلت اقامت در ايران توسط ميزبان تجاري خود را به پليس اتباع خارجي ارائه دهيد تا تمديد ويزاي ايران شما انجام شود.

  • فرم درخواست تمديد ويزا
  • عكس 6*4 دو عدد (بانوان بايد عكس محجبه با روسري داشته باشند)
  • پاسپورت به همراه كپي از صفحات آن
  • ويزا به همراه كپي
  • تمبر ورودي
  • پرداخت هزينه تمديد ويزا

درخواست-و-گرفتن-ويزاي-فوري-و-تضميني-ايران-به-صورت-توريستي-و-تجاري

ويزاي ايران براي زائران

يكي از جاذبه هاي اصلي براي شيعيان غير ايراني كه باعث مي شود تا به ايران سفر كنند، وجود بارگاه منور امام رضا در ايران است. به همين علت است كه دولت ايران شرايط مناسبي را براي حضور زائران نيز فراهم آورده تا زائران با آسودگي به ايران سفر كنند. فرودگاه شهيد هاشمي نژاد نيز با ارائه ويزاي فرودگاهي ايران به اين موضوع كمك مي كند

اعتبار ويزاي ايران

اعتبار ايران 90 روزه بوده و بايد تا قبل از اتمام ويزا فرد به ايران وارد شود. در صورت ورود به ايران نيز، تنها 30 روز مجاز به حضور در ايران بوده و حتي اگر از اعتبار ويزا نيز زمان باقي مانده باشد، بايد خاك ايران را ترك كند و يا اقدام به تمديد ويزاي ايران نمايد.

منبع : درخواست و گرفتن ويزاي ايران

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 325
  • بازدید کلی : 5758
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی